Hoppa till innehåll

Tillgänglighet för Alvis

Sigtuna Kommuns Vuxenutbildning står bakom denna webbplats. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. Här redogör vi för hur webbplatsen (Alvis) uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem

Hur tillgänglig är webbplatsen?

Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga.

Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?

Om du behöver innehåll från webbplatsen (Alvis) som inte är tillgängligt för dig kan du kontakta oss

Svarstiden är normalt 2 dagar.
 
Skicka e-post till: kontaktcenter@sigtuna.se
Ring Sigtuna Kontaktcenter: 08-591 260 00
 

Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, kontakta Sigtuna kommun så ska vi försöka åtgärda problemet.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.

Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet

Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.

Innehåll som inte är tillgängligt

Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.

Bristande förenlighet med lagkraven

Hur vi testat webbplatsen

Funka har gjort en oberoende granskning av Alvis.

Senaste bedömningen gjordes den 19 mars 2020.

Vi gör även löpande manuella granskningar av webbplatsen.

Redogörelsen uppdaterades senast den 30 september 2020.